Fasádne obklady Ruukki
vyhľadávanie
Dnes je 8.5.

Murovací robot WLTR bodoval v zahraničí. Z európskej robotickej súťaže si priviezol druhé miesto

Zverejnené: 1. 4. 2024

O robotickom murovaní sa už hovorí aj v medzinárodnom meradle. Murovací robot od Wienerbergeru, novo pomenovaný WLTR, získal uznanie počas Európskeho fóra robotiky (ERF). Odniesol si druhé miesto v súťaži euRobotics Technology Transfer za svoj prínos a uplatnenie technológií medzi akademickou a priemyselnou sférou. Wienerberger má s WLTRom veľké plány. Už tento rok na stavby pribudnú ďalší roboti z prvej sériovej výroby.

„Dlhé obdobie vývoja, testov a príprav sme zakončili oficiálnym potvrdením vedeckého panelu na čele s Dr. Wernerom Krausom (Head of Robotics @ Fraunhofer IPA, Štutgard). Sme právom pyšní, že naše české riešenie má globálny vplyv na udržateľné staviteľstvo,“ hovorí Jaromír Sadloň, riaditeľ firmy GreenBuild, dcérskej spoločnosti Wienerberger, ktorá zaisťuje poskytovanie robotov na českom trhu.

Ceny sa odovzdávali v rámci trojdňového Európskeho fóra robotiky v talianskom Rimini, ktoré je jednou z najväčších a najvplyvnejších udalostí pre komunitu robotiky a umelej inteligencie v Európe. Robot WLTR bodoval v súťaži euRobotics Technology Transfer Award 2024 v oblasti prenosu a uplatnenia technológií medzi akademickou a priemyselnou sférou.

„Dlhoročné úsilie stať sa lídrami v oblasti inovácií a robotizácie v stavebníctve ocenila aj zahraničná súťaž. Je skvelé, že jedinečný český projekt robotického murovania má potenciál plne preniknúť na trh stavebníctva nielen v Českej republike, ale aj na svetovej úrovni. Vo Wienerbergeri veríme, že sa trh na murovacieho robota rýchlo adaptuje a pomôže riešiť kľúčové otázky spojené so segmentom stavebníctva. Primárnym cieľom implementácie WLTRa na trh je rýchlejší proces murovania, udržateľnejšie stavebné procesy, ale aj riešenie dlhodobého problému nedostatku kvalifikovanej pracovnej sily na stavbách,” hovorí Petr Magda, konateľ a komerčný riaditeľ spoločnosti Wienerberger.

Murovací robot má svoje meno

Murovací robot od Wienerbergeru má nielen úspechy v zahraničí a rozrastá sa o ďalších pomocníkov. Novo mu spoločnosť vybrala aj meno. „Premýšľali sme, aké meno by mohlo nášho robotického pomocníka najviac vystihovať. Rozhodli sme sa pre pomenovanie, ktoré otvára cestu kreatívnemu mysleniu. Vybrali sme viac technický názov WLTR, pod ktorým si možno predstaviť rôzne spojitosti. Od stavebných zariadení cez murovacie postupy až po novinky v oblasti robotiky. Našim cieľom je, aby od začiatku WLTR inšpiroval a rozvíjal predstavivosť o jeho využití v stavebnom priemysle po celom svete,“ dopĺňa Jaromír Sadloň. Tohtoročná stavebná sezóna pre WLTRa začína už v nasledujúcich prvých jarných dňoch, kedy sa blíži jeho nasadenie na prvú stavbu tohto roku.

Autor: Tlačová správa
Foto: Wienerberger
reklama

Nové

Unikátna inovácia od HELUZu posunie rýchlosť a jednoduchosť stavby zasa o kus ďalej

Unikátna inovácia od HELUZu posunie rýchlosť a jednoduchosť stavby zasa o kus ďalej

Zverejnené 8.5. Najčerstvejšia produktová novinka tehlového systému HELUZ privíta do rodiny zmysluplného celku inovatívnu vencovku nesúcu príhodný názov RAPID. Oproti bežným vencovkám sa vyznačuje nadštandardnou tepelnou izoláciou a významným zrýchlením a… ísť na článok

Moderné bývanie s vidieckym charakterom. Ako postaviť dom v CHKO?

Moderné bývanie s vidieckym charakterom. Ako postaviť dom v CHKO?

Zverejnené 3.5. Architekt Lukáš Vetrovec si stavia rodinný dom a vlastný ateliér. Má obmedzený rozpočet, preto si projekt rozfázoval tak, aby ho postupne z vlastných zdrojov ufinancoval. Dôležitú úlohu v pláne hrá voľba jednovrstvového muriva HELUZ. ísť na článok

Prečo zatepliť dom s využitím polystyrénu ak sú zimy stále teplejšie?

Prečo zatepliť dom s využitím polystyrénu ak sú zimy stále teplejšie?

Zverejnené 7.5. Nehovoria to len štatistiky, cítime to i na vlastnej koži. Podľa SHMÚ bola tohtoročná zima najteplejšou, akú sme na Slovensku zažili. Možno aj vy uvažujete nad zateplením, ale stále teplejšie zimy vás od neho odrádzajú. Zatepliť sa však neoplatí len… ísť na článok

reklama