Xella.sk: výrobca stavebného materiálu Ytong
vyhľadávanie
Dnes je 4.12.

Murovací robot WLTR bodoval v zahraničí. Z európskej robotickej súťaže si priviezol druhé miesto

Zverejnené: 1. 4. 2024

O robotickom murovaní sa už hovorí aj v medzinárodnom meradle. Murovací robot od Wienerbergeru, novo pomenovaný WLTR, získal uznanie počas Európskeho fóra robotiky (ERF). Odniesol si druhé miesto v súťaži euRobotics Technology Transfer za svoj prínos a uplatnenie technológií medzi akademickou a priemyselnou sférou. Wienerberger má s WLTRom veľké plány. Už tento rok na stavby pribudnú ďalší roboti z prvej sériovej výroby.

„Dlhé obdobie vývoja, testov a príprav sme zakončili oficiálnym potvrdením vedeckého panelu na čele s Dr. Wernerom Krausom (Head of Robotics @ Fraunhofer IPA, Štutgard). Sme právom pyšní, že naše české riešenie má globálny vplyv na udržateľné staviteľstvo,“ hovorí Jaromír Sadloň, riaditeľ firmy GreenBuild, dcérskej spoločnosti Wienerberger, ktorá zaisťuje poskytovanie robotov na českom trhu.

Ceny sa odovzdávali v rámci trojdňového Európskeho fóra robotiky v talianskom Rimini, ktoré je jednou z najväčších a najvplyvnejších udalostí pre komunitu robotiky a umelej inteligencie v Európe. Robot WLTR bodoval v súťaži euRobotics Technology Transfer Award 2024 v oblasti prenosu a uplatnenia technológií medzi akademickou a priemyselnou sférou.

„Dlhoročné úsilie stať sa lídrami v oblasti inovácií a robotizácie v stavebníctve ocenila aj zahraničná súťaž. Je skvelé, že jedinečný český projekt robotického murovania má potenciál plne preniknúť na trh stavebníctva nielen v Českej republike, ale aj na svetovej úrovni. Vo Wienerbergeri veríme, že sa trh na murovacieho robota rýchlo adaptuje a pomôže riešiť kľúčové otázky spojené so segmentom stavebníctva. Primárnym cieľom implementácie WLTRa na trh je rýchlejší proces murovania, udržateľnejšie stavebné procesy, ale aj riešenie dlhodobého problému nedostatku kvalifikovanej pracovnej sily na stavbách,” hovorí Petr Magda, konateľ a komerčný riaditeľ spoločnosti Wienerberger.

Murovací robot má svoje meno

Murovací robot od Wienerbergeru má nielen úspechy v zahraničí a rozrastá sa o ďalších pomocníkov. Novo mu spoločnosť vybrala aj meno. „Premýšľali sme, aké meno by mohlo nášho robotického pomocníka najviac vystihovať. Rozhodli sme sa pre pomenovanie, ktoré otvára cestu kreatívnemu mysleniu. Vybrali sme viac technický názov WLTR, pod ktorým si možno predstaviť rôzne spojitosti. Od stavebných zariadení cez murovacie postupy až po novinky v oblasti robotiky. Našim cieľom je, aby od začiatku WLTR inšpiroval a rozvíjal predstavivosť o jeho využití v stavebnom priemysle po celom svete,“ dopĺňa Jaromír Sadloň. Tohtoročná stavebná sezóna pre WLTRa začína už v nasledujúcich prvých jarných dňoch, kedy sa blíži jeho nasadenie na prvú stavbu tohto roku.

Autor: Tlačová správa
Foto: Wienerberger

Tématické tagy

reklama

Nové

Výber materiálov pre vylepšenie nábrežia

Výber materiálov pre vylepšenie nábrežia

Zverejnené 28.11. V súčasnosti prebieha mnoho súťaží a výberových konaní na vývoj architektonických konceptov a projektov pre výstavbu, rekonštrukciu a zvelebenie mestských nábreží. Tento článok sme pripravili špeciálne pre architektov a odborníkov, ktorí rozhodujú o… ísť na článok

Udržateľná výstavba rastie hlavne vďaka súkromným firmám. Verejný sektor plní iba nutné minimum

Udržateľná výstavba rastie hlavne vďaka súkromným firmám. Verejný sektor plní iba nutné minimum

Zverejnené 4.12. Stav udržateľnej výstavby ťahajú predovšetkým súkromné investície, štát a verejný sektor zostávajú v role pozorovateľa. Asi tak by sa dal opísať aktuálny stav zelených budov na Slovensku. Pribúdajú síce objekty s nižšou spotrebou energií aj… ísť na článok

Centrum BAZALKA. Miesto, ktoré vás zaujme

Centrum BAZALKA. Miesto, ktoré vás zaujme

Zverejnené 2.12. V Českých Budějoviciach pokračuje výstavba druhej etapy výnimočného projektu Centrum BAZALKA - Domov so zvláštnym režimom (DZR). Nový objekt nadviaže na už dokončený Domov pre osoby so zdravotným postihnutím (DOZP) a rozšíri kapacitu centra.… ísť na článok

reklama