PREKLAD HELUZ FAMILY 3in1
vyhľadávanie
Dnes je 26.5.

Rozpočet na online reklamu v tomto období neškrtajte

Aktualizované: 18. 4. 2020

Počas súčasnej krízy sa myšlienka propagácie značky nemusí javiť ako práve to najlepšie riešenie. Mnoho firiem si muselo pritiahnuť opasky v rámci zachovania svojej existencie a preto podnikatelia prehodnocujú rozpočty a plánujú ochrániť každé jedno euro. Avšak vďaka recesii spred desiatich rokov už vieme lepšie odhadnúť, kde je šetrenie rozumné a kde naopak nie. Určite však platí, že firmy, ktoré nezalezú tzv. do nory a budú v tomto čase stále vidieť, tak im to len prospeje. Príkladom môže byť aj firma ALZA, ktorá v roku 2008, kedy bola kríza, začala s poriadnou inzerciou a nikto ju nepoznal a kde je dnes?

Čo sme sa mohli naučiť z minulej krízy

Podľa renomovaných informácii znížili americké firmy počas vrcholenia poslednej recesie (v roku 2008) svoje výdavky na reklamu o 13 percent. (Rozdelené podľa médií, výdavky na reklamu v novinách poklesli najviac, konkrétne o 27 %, výdavky na rozhlasové vysielanie klesli o 22 %, nasledovali časopisy s poklesom o 18 %, vonkajšia reklama o 11 %, televízna o 5 % a online o 2 %.) Najviac sa pokles dotkol tlače a rozhlasu. To sa však ukázalo ako jedno z tých horších rozhodnutí. “Už takmer celé jedno storočie sa uskutočňujú štúdie, ktoré poukazujú na výhody udržania alebo dokonca zvýšenia reklamných rozpočtov počas obdobia slabšej ekonomiky. Tí inzerenti, ktorí sa toho držali počas recesie a tiež po nej, zvýšili svoj predaj i podiel na trhu,”.

Zamerajte sa na online podporu

Za 12 rokov, ktoré od vyvrcholenia krízy ubehli, sa vo svete podnikania a reklamy zmenilo mnoho vecí. Tou najväčšou je však nepochybne obrovská sila internetu. Precízne zacielené Google ads v súčasnosti tvoria veľký podiel obsahu, ktorý pravidelne konzumuje až 85 percent online Slovákov. Z prieskumu spoločnosti IAB vyplynulo, že najviac času títo ľudia trávia na sociálnych sieťach, spravodajských portáloch a portálových homepages. Tieto čísla pochádzajú z roku 2018 a v porovnaní s predchádzajúcimi obdobiami ukazujú jednoznačný nárast používania platformy.

Znižovať náklady na reklamu sa teda neoplatí ani v naozaj ťažkých časoch. Ako sa hovorí, keď sú dobré časy, mali by ste inzerovať. A keď sú časy zlé, inzerovať musíte.

Aký je teda správny spôsob reklamy pre značky, ktoré sa rozhodnú inzerovať?

Mnoho ľudí teraz trávi veľa času doma, majú tak aj viac príležitostí vidieť reklamu. Akákoľvek forma online marketingu je v súčasnosti naozaj výhodným ekonomickým stimulom. Internet je kvantitatívnou sieťou s nespočetným množstvom užívateľov. Celú túto množinu ľudí môžete osloviť vhodne umiestneným natívnym alebo PR článkom.

Umiestňovanie odkazov do PR alebo natívnych článkov nemá za cieľ iba zvýšiť počet návštevníkov vášho webu, ale ide aj o tzv. backlinking, tzn. čím viac iných stránok odkazuje na váš web, tým hodnotnejším sa stávate pre vyhľadávač Google, ktorý vás vo výsledkoch vyhľadávania bude umiestňovať na vyšších miestach. Snáď nie je potrebné zdôrazňovať, že práve prvé miesta majú najvyššiu návštevnosť.

Reklama v printových médiách, rádiu či televízii je pomerne drahou záležitosťou preto, ak by sme Vám mohli poradiť, investujte prostriedky skôr do online cielenej propagácie, nie je tak finančne náročná a dokážete ňou osloviť veľké množstvo ľudí za pomerne krátky čas.

Naším prostredníctvom môžete oslovovať desiatky tisíc potenciálnych zákazníkov a to či už vlastnými informáciami, tak aj s využitím redaktorov, ktorí pre vás obsah pripravia.

Autor: Ing. Kateřina Kočická
Foto: Shutterstock
reklama

Nové

Čerstvý vzduch v interiéri ako základ zdravého života

Čerstvý vzduch v interiéri ako základ zdravého života

Zverejnené 20.5. Pri slovách vydýchaný vzduch sa nám vybavia priestory s veľkou kumuláciou ľudí, kde "atmosféra hustne". Nedochádza tu k dostatočnej výmene vzduchu a stúpa preto hladina CO2, ktorá môže spôsobiť problémy aj stav pridusenia. Stáva sa tak nielen vo… ísť na článok

Zachovajte chladnú hlavu a prežite leto v tieni VELUX vám teraz pri nákupe vonkajšej rolety vráti 80 € späť!

Zachovajte chladnú hlavu a prežite leto v tieni VELUX vám teraz pri nákupe vonkajšej rolety vráti 80 € späť!

Zverejnené 19.5. Skoncujte s horúčavou raz a navždy a získajte naviac 80 € späť. Stačí, ak si v období od 18. mája do 18. júla kúpite solárne poháňanú vonkajšiu roletu VELUX. Zabráňte teplu vstúpiť do vášho interiéru skôr ako prídu horúce dni. ísť na článok

Rolety, žalúzie, markízy, plachy a slnečníky...čo vybrať?

Rolety, žalúzie, markízy, plachy a slnečníky...čo vybrať?

Zverejnené 25.5. Už je to tu, leto je za dverami. A s ním aj potenciálne prehrievaniu interiéru. Ak ste tento problém už úspešne vyriešili, patríte k skupine spokojných užívateľov bytov a domov. Tým ostatným, ktorí sa na zatienenie svojich domovov ešte len chystajú,… ísť na článok

reklama