Malta HELUZ SIDI
vyhľadávanie
Dnes je 23.9.

Rozpočet na online reklamu v tomto období neškrtajte

Aktualizované: 27. 5. 2020

Počas súčasnej krízy sa myšlienka propagácie značky nemusí javiť ako práve to najlepšie riešenie. Mnoho firiem si muselo pritiahnuť opasky v rámci zachovania svojej existencie a preto podnikatelia prehodnocujú rozpočty a plánujú ochrániť každé jedno euro. Avšak vďaka recesii spred desiatich rokov už vieme lepšie odhadnúť, kde je šetrenie rozumné a kde naopak nie. Určite však platí, že firmy, ktoré nezalezú tzv. do nory a budú v tomto čase stále vidieť, tak im to len prospeje. Príkladom môže byť aj firma ALZA, ktorá v roku 2008, kedy bola kríza, začala s poriadnou inzerciou a nikto ju nepoznal a kde je dnes?

Čo sme sa mohli naučiť z minulej krízy

Podľa renomovaných informácii znížili americké firmy počas vrcholenia poslednej recesie (v roku 2008) svoje výdavky na reklamu o 13 percent. (Rozdelené podľa médií, výdavky na reklamu v novinách poklesli najviac, konkrétne o 27 %, výdavky na rozhlasové vysielanie klesli o 22 %, nasledovali časopisy s poklesom o 18 %, vonkajšia reklama o 11 %, televízna o 5 % a online o 2 %.) Najviac sa pokles dotkol tlače a rozhlasu. To sa však ukázalo ako jedno z tých horších rozhodnutí. “Už takmer celé jedno storočie sa uskutočňujú štúdie, ktoré poukazujú na výhody udržania alebo dokonca zvýšenia reklamných rozpočtov počas obdobia slabšej ekonomiky. Tí inzerenti, ktorí sa toho držali počas recesie a tiež po nej, zvýšili svoj predaj i podiel na trhu,”.

Zamerajte sa na online podporu

Za 12 rokov, ktoré od vyvrcholenia krízy ubehli, sa vo svete podnikania a reklamy zmenilo mnoho vecí. Tou najväčšou je však nepochybne obrovská sila internetu. Precízne zacielené Google ads v súčasnosti tvoria veľký podiel obsahu, ktorý pravidelne konzumuje až 85 percent online Slovákov. Z prieskumu spoločnosti IAB vyplynulo, že najviac času títo ľudia trávia na sociálnych sieťach, spravodajských portáloch a portálových homepages. Tieto čísla pochádzajú z roku 2018 a v porovnaní s predchádzajúcimi obdobiami ukazujú jednoznačný nárast používania platformy.

Znižovať náklady na reklamu sa teda neoplatí ani v naozaj ťažkých časoch. Ako sa hovorí, keď sú dobré časy, mali by ste inzerovať. A keď sú časy zlé, inzerovať musíte.

Aký je teda správny spôsob reklamy pre značky, ktoré sa rozhodnú inzerovať?

Mnoho ľudí teraz trávi veľa času doma, majú tak aj viac príležitostí vidieť reklamu. Akákoľvek forma online marketingu je v súčasnosti naozaj výhodným ekonomickým stimulom. Internet je kvantitatívnou sieťou s nespočetným množstvom užívateľov. Celú túto množinu ľudí môžete osloviť vhodne umiestneným natívnym alebo PR článkom.

Umiestňovanie odkazov do PR alebo natívnych článkov nemá za cieľ iba zvýšiť počet návštevníkov vášho webu, ale ide aj o tzv. backlinking, tzn. čím viac iných stránok odkazuje na váš web, tým hodnotnejším sa stávate pre vyhľadávač Google, ktorý vás vo výsledkoch vyhľadávania bude umiestňovať na vyšších miestach. Snáď nie je potrebné zdôrazňovať, že práve prvé miesta majú najvyššiu návštevnosť.

Reklama v printových médiách, rádiu či televízii je pomerne drahou záležitosťou preto, ak by sme Vám mohli poradiť, investujte prostriedky skôr do online cielenej propagácie, nie je tak finančne náročná a dokážete ňou osloviť veľké množstvo ľudí za pomerne krátky čas.

Naším prostredníctvom môžete oslovovať desiatky tisíc potenciálnych zákazníkov a to či už vlastnými informáciami, tak aj s využitím redaktorov, ktorí pre vás obsah pripravia.

Autor: Ing. Kateřina Kočická
Foto: Shutterstock
reklama

Nové

Spojovacie materiály – aké typy poznáme a k čomu sa využívajú

Spojovacie materiály – aké typy poznáme a k čomu sa využívajú

Zverejnené 19.9. Spojovanie materiálov a konštrukcií je možné realizovať rôznymi spôsobmi v závislosti na tom, z akých látok sú vyrobené a aký spoj chceme vytvoriť. Jedná sa vedľa ošetrovania povrchov o jeden zo základných postupov aplikovaných naprieč priemyselnou… ísť na článok

Levitujúci dom z tehlového systému HELUZ FAMILY  sa ani v letných horúčavách neprehrieva

Levitujúci dom z tehlového systému HELUZ FAMILY sa ani v letných horúčavách neprehrieva

Zverejnené 18.9. Moderný, štýlovo čistý, murovaný a poriadne presklený dom s plochou strechou, takú mal predstavu mladý manželský pár s dvoma deťmi o svojom novom bývaní. Zadanie, ako by mal dom vyzerať, od nich projektant Ing. Lukáš Návara nielen počúval, ale… ísť na článok

Veľkoformátová výstavba má budúcnosť aj v prípade realizácie svojpomocne. Dôkazom je rodinný dom neďaleko Brna

Veľkoformátová výstavba má budúcnosť aj v prípade realizácie svojpomocne. Dôkazom je rodinný dom neďaleko Brna

Zverejnené 22.9. Stavanie svojpomocne má u nás tradíciu. Mnohí slovenskí otcovia a dedovia pomáhali na stavbe už niekoľkej generácií. Aké pritom majú možnosti súčasní individuálnu stavebníci? Ako "zlatým slovenským ručičkám" ušetriť prácu? Najlepšie sprístupnením… ísť na článok

reklama