vyhľadávanie
Dnes je 17.10.

Hospodárenie s vodou, hybridná energetika a klimatické ciele na ISH 2019

Zverejnené: 16. 4. 2019

V nemeckom Frankfurte bol úspešne ukončený ďalší ročník medzinárodného veľtrhu ISH, akcia združujúca producentov, obchodníkov a ďalších odborníkov z oblastí hospodárenia s vodou, správy a znižovania spotreby energií v budovách, chladiacej aj sanitárnej techniky a inteligentných riadiacich systémov. Konal sa v rozsiahlych veľtržných priestoroch vrátane čerstvo dokončenej modernej haly a to počas všedných dní jedného marcového týždňa.

Aj naša redakcia sa veľtrhu zúčastnila. Prinášame Vám z neho malý report. Od pondelka do piatku 11. - 15. 3. 2019 sa akcie zúčastnilo viac ako 2532 vystavovateľov a cca 190 tisíc návštevníkov. Rekordy trhala hlavne zahraničná účasť (jej podiel medzi vystavovateľmi bol 66 %). Najvyšší počet expozícií bolo od tuzemských spoločností, hneď na druhom mieste sa na pomyselnom rebríčku umiestnilo Francúzsko. Preto sa táto krajina stala aj partnerskou krajinou výstavy. Všetky čísla zároveň potvrdzujú status veľtrhu. Jedná sa o európsku jednotku v oblasti združovania aktérov vodohospodárskych odborov. Výstižne a zároveň vtipne vystihli organizátori štatistické údaje súvisiace s veľtrhom ISH v grafickom znázornení, v ktorom obrazne usádzajú všetkých návštevníkov akcie do Boeingov 747 – bolo by ich na prepravu všetkých zúčastnených osôb potrebných 522 ks. Okrem toho tiež prirovnali veľkosť veľtržného areálu vo Frankfurte k futbalovým ihriskám (spolu by ich bolo 39 trávnych plôch o veľkosti 68 x 105 m).

Rozdelenie veľtrhu do troch celkov

Celú exhibíciu sprevádzala téma digitalizácie, ochrana životného prostredia a s tým spojené celosvetové klimatické ciele. Zaujímavé bolo tiež usporiadanie veľtrhu do troch tematických celkov. Prvý z nich, ISH Energy, pritiahol pozornosť tých, ktorí prišli na výstavu so záujmom o inteligentné riadenie budov a konceptuálne energetické riešenia. Jednotlivé stánky, medzi nimi aj zástupcovia z Českej republiky, sa zamerali na pôsobenie inteligentných technológií v rámci zefektívňovania energetických procesov, znižovania nákladov a škodlivých emisií, okrem iného aj prostredníctvom hybridných vykurovacích systémov (s vysokým podielom obnoviteľných zdrojov). Aj druhá tematická kategória pod názvom ISH Water súvisela s digitalizáciou, zahŕňala expozície skúmajúce vplyv inteligentných riadiacich systémov na vodohospodársku oblasť. Bolo možné tu nájsť aj portfóliá výrobcov moderných kúpeľní a vytýčiť musíme tiež veľmi súčasnú tému hospodárenia s pitnou vodou. Predposledný, ale nemenej dôležitý tematický ceok, ktorý sa na ISH objavil, bol demonštrovaný svojim názvom Indoor Air Quality. Po preklade anglického termínu, ktorý znie „kvalita vnútorného prostredia“ - je smer tohto segmentu zrejmý. Do oblasti boli zahrnuté moderné ventilačné systémy, vrátane chladiacich a klimatizačných technológií.

Kúpeľne ako dizajnová perla domácnosti

A na koniec je potrebné spomenúť sprievodný program, ktorý bol bohatý. Návštevníci mali možnosť absolvovať množstvo seminárov a konferencií, byť svedkami vyhlásenia zaujímavých ocenení či prehliadok. Nedá sa nespomenúť platformu, ktorú na veľtrhu zastupovala téma premeny kúpeľne v lifestylovú miestnosť so špecifickým dizajnom: „Pop up my bathroom“ prezentovala najnovšie kúpeľňové trendy s apelom na farebné prevedenie kúpeľní. Rozmanité farby sa pritom zďaleka netýkali len doplnkov či vnútorných omietok, ale napríklad aj vane či umývadla. Medzi špecializovanými fórami vynikala akcia „Career“, ktorá plnila funkciu propagačného kanálu zamestnanosti a svoj vplyv smerovala k mladej generácií nastupujúcej do odboru. Na veľtrhu prebehla tiež už štvrtá konferencia pre bezpečnosť sieťových dátových technológií. Odborná účasť sa oproti predchádzajúcemu ročníku takmer zdvojnásobila, z čoho zjavne vyplýva významnosť predmetu diskusie.

Úspech a spokojnosť zúčastnených

Miera spokojnosti účastníkov bola či už na strane vystavovateľov, tak návštevníkov nad 92 %. Prispela k tomu pravdepodobne aj ľahká orientácia v obrovskom veľtržnom priestore, ktorú zjednodušovala aplikácia ISH Navigátor. Veľtrh sa preto nedá hodnotiť inak než kladne. ISH sa koná v dvojročnej perióde, na ďalší si teda počkáme do marca 2021.

Autor: Bc. Helena Široká
Foto: Archív Messe Frankfurt Exhibition GmbH

Tématické odbory

reklama

Nové

Ako vybrať sedačku? 7 osvedčených rád ako nájsť tú pravú

Ako vybrať sedačku? 7 osvedčených rád ako nájsť tú pravú

Zverejnené 10.10. Jeseň je čas, kedy sa doma chceme cítiť útulnejšie ako kedykoľvek inokedy. A práve k takej pohode neodmysliteľne patrí aj sedačka – pokiaľ teda máte pocit, že nastal ten správny okamih vymeniť starú za novú, poradíme vám, ako vybrať tú pravú. ísť na článok

Ako to vyzerá s pardubickou hokejovou arénou? Projekt dostal kľúčové povolenie

Ako to vyzerá s pardubickou hokejovou arénou? Projekt dostal kľúčové povolenie

Zverejnené 16.10. Na mieste budúcej najmodernejšej hokejovej haly v Európe je teraz poriadne živo. Zhruba pred mesiacom tu prebehli geologické vrty, ktoré preverili podložia i kvalitu spodnej vody a teraz projekt urobil prvý zásadný krok: developér D+D REAL získal… ísť na článok

Dom s kaviarňou a jogovým štúdiom

Dom s kaviarňou a jogovým štúdiom

Zverejnené 15.10. Dom na Husovom námestí je tradičnou typológiou malomestského radového domu s prejazdom do vlastného hospodárskeho dvora. Rozmanité zadanie si vyžiadalo využiť dispozičné možnosti pôvodného domu na maximum. Totálna prestavba je spoločným projektom… ísť na článok

reklama