Látkové rolety ZOOMTECH® pre nekonečne veľké okná
vyhľadávanie
Dnes je 24.7.

Nerušený pohľad do plameňov zaistí keramické sklo, navyše bez prekurovania obytných priestorov

Zverejnené: 2. 2. 2019

Keramické sklo je prírodný materiál s prirodzenou štruktúrou povrchu. V skutočnosti sa jedná o priehľadnú keramiku s vysokou teplotnou odolnosťou, ktorá dobre znáša extrémne zmeny teploty. Vyznačuje sa veľmi nízkym súčiniteľom teplotnej rozťažnosti.

Keramické sklo sa okrem iného používa pri výrobe pohľadových dvierok krbových vložiek, pretože vďaka spomenutým vlastnostiam odoláva teplotnému zaťaženiu a vďaka nízkej rozťažnosti je zabezpečená konštantná dilatácia skla a rámu dvierok.

Netradične veľké presklenie, ale s tradičnou funkčnosťou

Dnešná doba je v znamení návratov k tradíciám a do domov sa tak vracajú kozuby a kachle, ktoré slúžia k vykurovaniu a vareniu. Ľudia sa ale zároveň chcú na oheň doma pozerať a užívať si príjemnú atmosféru. Čím ďalej tým viac kladú dôraz na presklenie kozubovej vložky, tvar a veľkosť skla. Celopresklené pohľadové dvierka, pokiaľ sú navyše bez viditeľného rámu, poskytujú veľkorysý pohľad na oheň. K tomu, aby bolo možné zabudovať kozubovú vložku do interiéru tak, aby bola celá stavba pohľadovo zladená s interiérom, slúžia ďalej krycie a stavacie rámy. Detailné spracovanie týchto komponentov a kvalita materiálov umocňujú hodnotu a dizajn celej stavby.

Pri väčších preskleniach je potrebné mať na pamäti, že čím je plocha skla väčšia, tým viac tepla sála touto plochou do miestnosti. Aby nedochádzalo k prekurovaniu obytných priestorov a zbytočnej strate tepla, ktoré je možné efektívne využiť k akumulácií, je lepšie použiť dvojité presklenie.

Dvojité presklenie zlepšuje izolačné vlastnosti dvierok a redukuje množstvo tepla presálaného dvierkami do interiéru. V priestoroch s nižšími energetickými požiadavkami tak nedochádza k ich prehrievaniu.

Príklad rozdielu presálanej energie cez pohľadové sklo: Namerané rozdiely pri teplovodnej kozubovej vložky Hoxter HAKA 67/45/51W pri dávkach 6 a 4 kg dreva
Príklad rozdielu presálanej energie cez pohľadové sklo: Namerané rozdiely pri teplovodnej kozubovej vložky Hoxter HAKA 67/45/51W pri dávkach 6 a 4 kg dreva

Rohové dvierka s dvojitým presklením

Dvojité presklenie pre rohové dvierka je príkladnou ukážkou inovácie zavedenej do štandardu. Vnútorné rohové sklo je do rámu dvierok uložené v tesnení, ktoré dilatuje teplotná rozťažnosť použitých materiálov pri vysokých teplotách. Obidve použité sklá sú v rohu ohýbané, aby bol priestor medzi sklami uzatvorený a chránený pred prenikaním nečistôt. Toto riešenie rozširuje možnosti výberu rohového presklenia aj do miestností s nižšími energetickými potrebami.

Kozubové vložka Hoxter ECKA 51/51/51 dvojsklo
Kozubové vložka Hoxter ECKA 51/51/51 dvojsklo

Tento článok vyšiel v šiestom vydaní časopisu INTRO - www.introonline.cz

Kontakty:
BANADOR, s.r.o.
Jinačovice 509E, 664 34 Jinačovice
Tel.: +420 530 332 222
E-mail: info@banador.cz
http://www.banador.cz

Autor: Alena Křečková, preklad: Kateřina Kočická
Foto: Archív firmy
reklama

Nové

Detaily, ktoré napomôžu k dokonalosti vášho interiéru

Detaily, ktoré napomôžu k dokonalosti vášho interiéru

Zverejnené 23.7. Chcete doviesť svoj interiér k dokonalosti? Nezabúdajte na detaily. Nemusia byť vidieť na prvý pohľad, no rafinovaný detail určite zažiari v každom interiéri. Na čo myslieť pri zariaďovaní interiéru ísť na článok

4E pre váš domov

4E pre váš domov

Zverejnené 22.7. Stavba alebo kúpa vlastného domu si vyžaduje roky tvrdej práce a úspor, preto je dôležité, aby ste nenechávali žiadne detaily na náhodu. Strecha je jednou z najdôležitejších súčastí vášho domova a preto si zaslúži byť vyhotovená správne. ísť na článok

Návrat k drevu: žalúzie z exotickej vŕby

Návrat k drevu: žalúzie z exotickej vŕby

Zverejnené 21.7. Vyrábať tieniacu techniku z prírodných materiálov znamená vrátiť sa k počiatkom tohto výrobného odvetvia. Prvé, drevené žalúzie s pevnými lamelami sa objavili na juhu Európy v 16. storočí a hoci dnes drevu konkurujú mnohé iné materiály, dopyt po… ísť na článok

reklama