vyhľadávanie
Dnes je 14.8.

Inovácie, ekológia a dizajn sú už nutnosťou aj na trhu s oknami

Zverejnené: 25. 4. 2020

Na trhu s plastovými okennými a dverovými profilmi je obrovská konkurencia, ktorá ženie kvalitu výrobkov stále vyššie, pritom sa ale tempo rastu tohto segmentu spomaľuje. Ako sa s tým vyrovnáva jeden z najväčších výrobcov PVC profilov, spoločnosť Deceuninck, nám povedal Tomáš Klíma, ktorý je obchodný riaditeľ pre región strednej a východnej Európy.

Nový plastový profilový systém Elegant má najmenšiu exteriérovú hranu na trhu

Ako vidíte aktuálny vývoj na trhu s PVC oknami v Európe?

Podiel plastových okien a dverí na celkovom objeme výroby je v regióne strednej Európy stále najvyšší – 44 %. V iných častiach Európy však vidíme odlišné trendy. Podľa prieskumu CAB má plast napr. v severnej Európe len 3 %. Prirodzene v tejto oblasti dominujú drevené profily. V západnej Európe je zase najobľúbenejší kov, obzvlášť hliník. Hoci segment PVC okien rastie pomalšie než iné materiály, rozhodne to neznamená ich koniec. Objem ich výroby v Európe stále presahuje 47 mld. EUR.

Čím si vysvetľujete pomalší rast segmentu plastových okien a dverí?

Koncoví zákazníci v západnej Európe nehľadia toľko na cenu, ktorá je pri plastových oknách vždy najvýhodnejšia. Zaujíma ich viac dizajn, ale i pôvod materiálu a ekologická stopa výroby. PVC sa z hľadiska ekológie na prvý pohľad javí ako najhoršia z možností – hliník, drevo, plast. Energetická náročnosť výroby hliníkových okien je enormná, drevené okná sa recyklovať nedajú vôbec, naopak, PVC možno bez straty kvality recyklovať 8 až 10x. Ak sa na stavebný plast nebudeme pozerať perspektívou slamiek a jednorazových téglikov, ale budeme v ňom vidieť recyklovateľný zdroj s unikátnymi (napr. tepelnoizolačnými) vlastnosťami, zistíme, že životnosť plastového okna sa dá predĺžiť na 350 rokov. Oproti výrobe z prvomateriálu sa navyše výrobou 1 kg recyklátu ušetria až 2 kg CO2.

Plastový okenný profil Elegant je alternatívou k hliníkovým oknám
Plastový okenný profil Elegant je alternatívou k hliníkovým oknám

Ako na tieto trendy reaguje Deceuninck, druhý najväčší výrobca plastových profilov v Európe?

Prirodzene investujeme do nových technológií a chceme uspokojiť dopyt širšieho spektra zákazníkov. Vyvinuli sme Elegant, nový plastový okenný profil, ktorý má najštíhlejšiu exteriérovú hranu na trhu (iba 9 mm), hranaté tvary i zasklievacie lišty. Jeho dizajn získal v minulom roku ocenenie Red Dot a tiež German Design Award. Povedal by som, že je to skutočná alternatíva k hliníkovým oknám, ktoré sú nepomerne drahšie. Naviac má vynikajúce tepelnoizolačné vlastnosti (Uf = 0,93 W/m2K). Ďalšou novinkou, ktorú budeme postupne zavádzať na našich trhoch, je ThermoFibra – technológia, ktorá oceľovú výstuž profilu nahrádza sklenenými vláknami. Zároveň chceme vyjsť v ústrety aj zákazníkom, ktorí si chcú dopriať luxus hliníkových okien, preto sme uzavreli joint venture so spoločnosťou So Easy System, ktorá vyrába hliníkové profily kompatibilné s našimi PVC systémami. Budeme teda ponúkať kombinovaný predaj hliníkových a PVC okien. A v neposlednom rade chceme uľahčiť život i našim obchodným partnerom (dodávateľom okien). Na všetky naše nové produktové rady budeme zavádzať univerzálny modulárny systém iCOR. Znížia sa tým nároky na skladové priestory a tiež zložitosť produktovej ponuky.

Profilový systém Elegant s použitím technológie ThermoFibra
Profilový systém Elegant s použitím technológie ThermoFibra

A čo sa týka ekológie?

Pri životnosti moderných plastových okien, ktoré vydržia desiatky rokov, je spätný odber a recyklácia PVC profilov dlhodobo udržateľným riešením. Deceuninck už roky prevádzkuje vlastnú recyklačnú linku v belgickom Diksmuide, vlani sme navýšili jej kapacitu na 45 000 ton PVC ročne, čo predstavuje spracovanie zhruba 2 miliónov starých okien. Patríme k zakladajúcim členom iniciatívy Rewindo GmbH, ktorá sa zapája do recyklácie plastových okien a snaží sa zvyšovať podiel recyklovaných materiálov v plastových prvkoch určených pre stavebníctvo.

Tomáš Klíma, obchodný riaditeľ Deceuninck pre región strednej a východnej Európy
Tomáš Klíma, obchodný riaditeľ Deceuninck pre región strednej a východnej Európy

Súvisiace články:

Autor: Tlačová správa
Foto: Archív firmy Deceuninck

Tématické odbory

reklama

Nové

Bouclé – trend ktorý si vás získa na prvý dotyk

Bouclé – trend ktorý si vás získa na prvý dotyk

Zverejnené 13.8. Možná ste na neho už niekde narazili – v obchode s nábytkom, na sociálnych sieťach alebo pri návšteve u vašej kamarátky. Na prvý pohľad nenápadný, ale hneď ako si na neho siahnete, máte jasné: toto potrebujem mať doma. Reč je o bouclé – látke, ktorá… ísť na článok

Ako využiť dažďovú vodu na záhrade?

Ako využiť dažďovú vodu na záhrade?

Aktualizované 11.8. Dažďová voda sa považuje za alternatívny zdroj závlahy. Neobsahuje žiadne chemikálie, preto si pred použitím na záhrade nevyžaduje úpravu. Obsahuje usadeniny a minerály, ktoré vaše rastliny jednoducho milujú. ísť na článok

Pokládka drevenej podlahy v radovom dome

Pokládka drevenej podlahy v radovom dome

Zverejnené 7.8. V srdci Trutnova (Česká republika), mesta s bohatou históriou a krásnou architektúrou, sa nachádza radový dom, ktorého rekonštrukcia sa stala príkladom moderného prístupu k renovácii bytových priestorov. Dom zahŕňa dve bytové jednotky, ktoré… ísť na článok

reklama