Fasádne obklady Ruukki
vyhľadávanie
Dnes je 27.4.

Skai® cool colors – sériovo bez prehrievania

Zverejnené: 3. 9. 2019

Tmavé povrchy sa na slnku zahrievajú silnejšie než svetlé. Táto skutočnosť v prípade plastových okenných profilov hrá rolu hlavne v južných krajinách, pretože čím viac teplota vstupuje do systému, tým viac nestabilným sa systém stáva. Čím tmavšia je farba, tým vyššia je v horúcich oblastiach pravdepodobnosť poškodenia okna. Pretože však chceme ponúknuť trhu aj tmavé farby a dekory, vyvinuli sme technológiu skai® cool colors.

U takmer všetkých exteriérových fólií skai® chráni patentovaná technológia cool colors osvedčeným spôsobom fóliu a nosič tým, že podstatne znižuje pohlcovanie tepla. Inovácia zabezpečuje, že sa okno pri silnom slnečnom žiarení zahrieva výrazne menej. Špeciálne pigmenty znižujú tepelný účinok blízkeho infračerveného slnečného žiarenia. Vďaka patentovanej technológií skai® cool colors prevažná časť tohto žiarenia do profilu nepreniká, ale odráža sa od neho. Vstup tepla do profilu je podstatne nižší, povrch zostáva studený ("cool") a okno je rozmerovo stabilné. Tým technológia skai® cool colors predlžuje životnosť okna. Táto inovatívna technológia sa na trhu osvedčuje už veľa rokov.

Spektrálna reflexia dvoch povrchov 
Fólia skai® zelená (tannengrün) s technológiou cool colors (modrá krivka) odráža 4x lepšie než zodpovedajúca bežná fólia (červená krivka)
Spektrálna reflexia dvoch povrchov Fólia skai® zelená (tannengrün) s technológiou cool colors (modrá krivka) odráža 4x lepšie než zodpovedajúca bežná fólia (červená krivka)

Skai® cool colors PLUS – exteriérová fólia pre použitie v extrémnych klimatických oblastiach

Ďalším vývojovým radom tejto osvedčenej technológie sú fólie cool colors PLUS. Vyznačujú sa trojvrstvou skladbou, ktorá prispieva k dosiahnutiu ešte väčšieho účinku pri znižovaní absorpcie tepla, hlavne na tmavých profiloch.

Farebné fólie môžu v zásade odrážať iba časť infračervených lúčov. Preto určitá časť žiarenia dopadá tiež na podklad nachádzajúci sa pod fóliou. Pokiaľ je fólia tmavá, IR žiarenie je absorbované a mení sa na teplo. Pri technológií cool colors PLUS tomu zabráni biela spodná vrstva, ktorá sa vyznačuje perfektnými odrazovými vlastnosťami. Výsledkom sú najlepšie hodnoty zníženia pohlcovania tepla, takže aj v horúcich oblastiach je možné bez zaváhania použiť tmavšie farby fólií. Navyše vďaka inovatívnej 60 µm hrubej akrylátovej vrstve s vynikajúcimi vlastnosťami ochrany proti UV žiareniu táto technológia dosahuje najlepších výsledkov pri vystavení poveternostným vplyvom.

V porovnaní so súčasnými tepelno – optimalizovanými riešeniami, ktoré sú dostupné na trhu, technológia skai® cool colors PLUS dosahuje o 5°C lepších výsledkov pri meraní tepla. To umožňuje väčšiu slobodu pri výbere farieb pre aplikácie okenných konštrukcií. Fólia sa tým kvalifikuje pre použitie v extrémnych klimatických oblastiach.

V rámci ďalšieho vývojového kroku z technológie cool colors na technológiu cool colors PLUS sú fólie navyše vybavené bielou základnou vrstvou a tým dosahujú ešte väčší účinok pri znížení absorpcie tepla.
V rámci ďalšieho vývojového kroku z technológie cool colors na technológiu cool colors PLUS sú fólie navyše vybavené bielou základnou vrstvou a tým dosahujú ešte väčší účinok pri znížení absorpcie tepla.

Continental ako špecialista na povrchové materiály - krátky profil

Ako špecialista na zušľachťovanie povrchov sa spoločnosť Continental zameriava na funkčné a dizajnové materiály pre automobily, nábytkársky a stavebný priemysel, polygrafický priemysel, ale aj pre domácich majstrov. Medzinárodný, celosvetovo pôsobiaci koncern prepája teraz tieto jednotlivé odbory vo vnútri jedinej obchodnej jednotky pod názvom Benecke-Hornschuch Surface Group.

V rámci tejto obchodnej jednotky s takmer 6 000 zamestnancami Continental vyvíja a produkuje povrchové materiály v troch segmentoch – automobilový priemysel, bývanie a elastomerové poťahy – a to v 15 lokalitách v Nemecku, Číne, Mexiku, Poľsku, Španielsku a USA. Okrem výrobných závodov disponuje 25 predajnými kanceláriami a zastúpeniami vo viac než 60-tich krajinách sveta.

Špeciálne pre vonkajšie priestory boli vyvinuté povrchy skai®. Jedná sa o poťahové materiály pre rôznorodé stavebné prvky, akými sú okná, dvere, garážové brány či obklady fasád. Ideálnym spôsobom prepájajú funkciu s dizajnom: sú nielenže odolné proti poveternostným vplyvom a ľahké na údržbu, ale ponúkajú vysoko hodnotný dizajn, príjemný aj na dotyk. Ich modulárne zloženie je využívané na rôznych nosných materiáloch, pre rôzne účely použitia a spracovania. To umožňuje zjednotiť dekor v jednotlivých stavebných prvkoch a dovoľuje projektantom, stavebníkom a architektom pružne reagovať na individuálne priania.

Autor: Kolektív autorov
Foto: Archív firmy

Tématické odbory

reklama

Nové

HELUZ ponúkne stavebníkom doživotnú záruku na tehlový systém

HELUZ ponúkne stavebníkom doživotnú záruku na tehlový systém

Zverejnené 25.4. Spoločnosť HELUZ dlhodobo rozvíja svoju víziu udržateľného stavebníctva, ktorú novo podporuje bezkonkurenčnou novinkou. Ako jediný výrobca na trhu ponúka stavebníkom unikátnu možnosť získať na hrubú stavbu svojho rodinného domu doživotnú záruku. ísť na článok

Pivnica na záhrade má zmysel. S klenutým stropom má výborné statické vlastnosti a je možné ju postaviť aj svojpomocne

Pivnica na záhrade má zmysel. S klenutým stropom má výborné statické vlastnosti a je možné ju postaviť aj svojpomocne

Aktualizované 24.4. Dôvodom pre výstavbu pivnice je väčšinou požiadavka na vytvorenie priestorov na uskladnenie potravín, napríklad zemiakov alebo jabĺk. Ďalej môže ísť o pivnicu určenú na posedenie pri dobrom víne či kombinácii vyššie uvedeného. Využitie priestorov s… ísť na článok

Za architektúrou do USA: 5 skvostov New Yorku

Za architektúrou do USA: 5 skvostov New Yorku

Zverejnené 22.4. New York? To nie je len pestrý nočný pouličný život, nákupy a reštaurácie, ale aj nápaditá architektúra. Svetové hlavné mesto mrakodrapov zaberá plochu asi 80 tisíc hektárov a ponúka množstvo zaujímavých stavieb, ktoré významne ovplyvnili americké… ísť na článok

reklama