Xella.sk: výrobca stavebného materiálu Ytong
vyhľadávanie
Dnes je 15.9.

Spoločnosť HELUZ vyhlásila víťazov a nový ročník študentskej súťaže

Zverejnené: 7. 10. 2021

Krásne vyzerajúce domy so zelenou strechou, zasadené do krajiny, s pekným interiérom a podčiarknuté kvalitným technickým spracovaním. Takéto projekty hodnotila porota v úvodnom ročníku súťaže Projektujeme energeticky úsporný rodinný dom z tehlového systému HELUZ 2021, ktorá je určená študentom tretích ročníkov stredných priemyselných škôl a odboru pozemné stavby. Vyhlásenie víťazov a udelenie cien autorom víťazných projektov prebehlo posledný septembrový deň v areáli vily Stiassni, jednej zo skvostných brnianskych "vládnych" víl, inšpiratívnom mieste pre potenciálnych budúcich projektantov či architektov.

Víťazom súťaže Projektujeme energeticky úsporný rodinný dom z tehlového systému HELUZ 2021 sa stal Adam Klofáč (Stredná priemyselná škola stavebná Brno p.o., vedúci projektu Ing. Skříček), druhé miesto patrí Karolíne Staňkovej (Stredná priemyselná škola stavebná Brno p.o., vedúci projektu Ing. Leischnerová) a na treťom mieste sa umiestnil Patrik Vlček (Stredná škola priemyselná a umelecká, Hodonín, vedúci projektu Ing. Zámečníková).

„Hodnotili sme grafické spracovanie projektu, správnosť a vhodnosť technického riešenia predloženého projektu rodinného domu, či študenti využili systémové prvky HELUZ a tiež partnerov projektu Stawebnica a či ich aj správne aplikovali v konštrukciách," opísal hodnotiace kritériá predseda poroty Ing. Zdeněk Kobza, autorizovaný inžinier ČKAIT a projektový špecialista spoločnosti HELUZ.

Výkresom musí rozumieť nielen autor, ale aj ten, kto podľa nich bude stavať

Súťaž Projektujeme energeticky úsporný rodinný dom z tehlového systému HELUZ, ktorá novo ponesie titul HELUZ LEVEL UP, je určená študentom tretích ročníkov priemyselných škôl, ktorým vštepuje základnú zásadu projektovania - výkresom musí rozumieť nielen autor, ale aj ten, kto podľa nich bude stavať. „Práve v treťom ročníku študenti začínajú projektovať a my sme schopní im urobiť prednášku na tému všeobecných zásad projektovania, ktoré možno vztiahnuť na všetky typy materiálov v súvislostiach celej stavby," vysvetľuje Zdeněk Kobza a pokračuje: „Je to prednáška, ktorá začiatočníkov varuje pred najčastejšími chybami a naopak ich učí správnym návykom, napr. aby zvládli prvé kroky v projektovaní, ako sú dĺžkové a výškové moduly, používanie osvedčených systémových riešení, ktoré im umožnia minimalizovať tzv. dorezy, čo je menej prácne riešenie a hlavne výsledná stavba je kvalitnejšia a rýchlejšia. Vysvetľujeme im, prečo je vhodnejšie používať jeden kompletný systém a nevymýšľať kombinácie mnohých materiálov, ktoré by mohli mať za následok technologický problém. Učíme ich, aby boli maximálne efektívni, aby si vytvárali databázy tabuliek a všeobecných riešení, ktoré môžu aplikovať aj v ďalších projektoch, ako sú skladby podláh, omietkové systémy atď."

Druhý ročník ponesie titul HELUZ LEVEL UP

V rámci stretnutí v brnenskej vile Stiassni organizátor hneď vyhlásil aj podmienky 2. ročníka súťaže s novým titulom HELUZ LEVEL UP. Projekty rodinných domov pre štvorčlennú rodinu (manželský pár + dve deti) by opäť mali byť vyhotovené s maximálnym využitím výrobkov firiem HELUZ a partnerov interaktívnej príručky Stawebnica: Bramac, Schiedel, FrankenMaxit, Sulko a Velux. Neoddeliteľnou súčasťou súťaže bude aj BIM prístup, ako podpora nastupujúceho prúdu v rámci stavebníctva 4.0. Informácie o BIM pre študentov a učiteľov sú uvedené v aplikácii Stawebnica podľa Českej agentúry pre štandardizáciu (koncepcebim.cz). V zaslaných podkladoch pre súťaž dostanú školy k dispozícii ukážkový projekt Nulového domu Stawebnice, ktorý je vyhotovený v rozsahu a kvalite zodpovedajúcej požiadavkám stanoveným pre túto súťaž.

Vyhlásenie víťazov a udelenie cien autorom víťazných projektov sa konalo posledný septembrový týždeň v areáli inšpiratívnej vily Stiassni.
Vyhlásenie víťazov a udelenie cien autorom víťazných projektov sa konalo posledný septembrový týždeň v areáli inšpiratívnej vily Stiassni.

Cieľom nového ročníka je podporiť digitalizáciu v stavebníctve a podnietiť rozvoj študentov v oblasti metódy BIM, preto budú súťažné projekty zhotovené s využitím AchiCADu, Revitu či podobného softvéru umožňujúcemu exportovanie BIM modelu do formátu IFC. „V rámci nového ročníka súťaže bude s podporou spoločnosti CEGRA usporiadaný BIM workshop pre učiteľov aj študentov, v ktorom predstavíme metódu BIM, ako správne pracovať v softvéri s BIM modelom a následne ho exportovať do formátu IFC. Školám opäť ponúkneme možnosť usporiadania prednášok pre 3. ročníky na tému "Začíname projektovať tehlovú stavbu," dodal Zdeněk Kobza.

Informácie o podmienkach súťaže budú uvedené na stránkach stawebnice.online

Autor: Kolektív autorov
Foto: Archív firmy HELUZ

Tagy

Tématické odbory

reklama

Nové

Ako vybrať tienenie do interiéru? Veľký prehľad

Ako vybrať tienenie do interiéru? Veľký prehľad

Zverejnené 11.9. V dnešnej dobe má každá moderná domácnosť ako súčasť svojho vybavenia nejaký druh tieniacej techniky. Čo sa týka energetickej efektivity a zabráneniu prehrievania interiéru, tak tu jednoznačne vedie exteriérová tieniaca technika, ktorá zamedzí… ísť na článok

Trápi vás horko v podkroví? Farba strešnej škridly za to väčšinou nemôže

Trápi vás horko v podkroví? Farba strešnej škridly za to väčšinou nemôže

Zverejnené 9.9. Využívanie podkrovných priestorov na bývanie je častou voľbou najmä v prípade novostavieb na menších pozemkoch alebo pri rekonštrukciách starších domov, kde je potrebné efektívne pracovať s obmedzeným priestorom aj rozpočtom. Vďaka šikmej streche je… ísť na článok

Estetika svetla: sklenené aj plastové svietidlá OSMONT pre moderné interiéry aj exteriéry

Estetika svetla: sklenené aj plastové svietidlá OSMONT pre moderné interiéry aj exteriéry

Zverejnené 15.9. Spoločnosť OSMONT sa radí medzi popredných českých výrobcov interiérového a exteriérového osvetlenia. Vďaka takmer štyridsaťročnej tradícii, dôrazu na ručné spracovanie, modernému dizajnu a kvalitným materiálom – ako je opálové sklo TRIPLEX OPAL… ísť na článok

reklama