YTONG - Kompletné stavebné riešenie od pivnice po strechu
vyhľadávanie
Dnes je 8.12.

Úsporné batérie a sprchy, v čom spočíva ich tajomstvo?

Zverejnené: 21. 11. 2019

Úbytok vody je celosvetový problém, ktorý sa nevyhol ani našej krajine. Spoločnosť Hansgrohe je jednou z tých, ktorým aktuálny stav nie je ľahostajný a za záchranu cennej tekutiny aktívne bojuje. Firma, pýšiaca sa niekoľkými ekologickými certifikátmi, ponúka riešenie, ako spotrebu vody znížiť.

Ak chcete obmedziť spotrebu vody, vec, ktorú môžete urobiť okamžite, je vymeniť sprchové hlavice a batérie za úspornejšie - teda tie s menším prietokom vody. Možno vás napadne, či aj potom zostane sprchovanie rovnako komfortné alebo či množstvo vody postačí k dôkladnému opláchnutie umývacích prostriedkov. V Hansgrohe prišli s riešením, vďaka ktorému žiadny rozdiel medzi touto a bežnou sprchovou hlavicou nespoznáte. Možno naopak sa pre vás sprchovanie stane príjemnejším, navyše za vodu výrazne ušetríte.

EcoSmart

S bežnou umývadlovou batériou sa spotrebuje približne trinásť litrov vody za minútu. S umývadlovými batériami s technológiou EcoSmart je táto spotreba - vďaka špeciálnemu obmedzovaču prietoku - redukovaná až o šesťdesiat percent a to na päť litrov. Perlátor pretekajúcu vodu obohacuje o vzduch, takže výsledkom je nasýtený, plný vodný prúd. Technológiu EcoSmart využívajú aj sprchové hlavice, ktoré tak majú prietok vody iba deväť litrov (oproti bežným dvanástich až osemnástich) za minútu a najúspornejší z nich - Crometta 85 Green - len šesť litrov za minútu. Obmedzenie spotreby teplej vody navyše znamená aj nižšiu spotrebu energie a teda nižšie emisie CO2. Výmena batérií a sprchových hlavíc sa teda oplatí nielen v domácnostiach, ale aj - a to najmä - v hoteloch, penziónoch, bazénoch, saunách, posilňovniach alebo iných zariadeniach, kde dochádza k väčšiemu odberu vody. Koľko vody a energie môžete ušetriť, vám prezradí kalkulátor úspor na internetovej adrese: savings.hansgrohe.cz.

V rámci značky AXOR ponúka firma aj ďalšie výrobky, ktoré vedia hospodáriť s vodou. Napríklad umývadlová batéria z kolekcie Axor Starck Organic spotrebuje iba tri a pol litra vody za minútu, čím posúva hranice možností ešte o kus ďalej. Kolekciu charakterizuje avantgardný dizajn inšpirovaný organickými tvarmi a úplne výnimočná koncepcia obsluhy (oddelené ovládanie prietokového množstva vody a teploty). Získala tiež ocenenie Green Product Design Award.

Spoločnosť Hansgrohe, ktorá je na českom aj slovenskom trhu zastúpená už od roku 1993, je jedným z popredných priekopníkov v oblasti inovácií a dizajnu v sanitárnom sektore. Na výskume noviniek pracuje vo vlastných laboratóriách. Má viac než pätnásťtisíc aktívnych ochranných práv a každý rok k nim prihlasuje stovky ďalších. Firma bola zaradená medzi TOP 100 najinovatívnejších stredne veľkých firiem v Nemecku. Snaží sa predovšetkým o to, aby z kontaktu s vodou urobila mimoriadny zážitok a preto o vode v kúpeľni a kuchyni premýšľa v úplne nových dimenziách.

Hebký dotyk vody

Firma ponúka pod značkami Axor a Hansgrohe ručné aj hlavové sprchy, sprchové panely alebo kuchynské a kúpeľňové batérie či kuchynské drezy v nadčasovom dizajnovom prevedení, s jednoduchým, intuitívnym ovládaním a to v najvyššej možnej kvalite zaručujúcej dlhú životnosť výrobkov a s ohľadom na životné prostredie.

Hansgrohe sa zároveň snaží prichádzať so stále novými vylepšeniami, pričom jedným z posledných je napríklad druh sprchového prúdu PowderRain. Vďaka tejto inovácii dochádza k premene prúdu vody v tisíce mikrokvapiek, čo jednak prispieva k obmedzeniu spotreby vody a takisto je sprchovanie jemnejšie, menej hlučné a voda toľko nestrieka. Všetky sprchy tejto značky majú navyše u prúdových otvorov silikónové nopky, ktoré zamedzujú usadzovaniu vodného kameňa.

Súvisiace články:

Technológia Grohe - takto vyzerá moderná domácnosť

Autor: Kristýna Brožová
Foto: Archív firmy
reklama

Nové

Pomocou 3D modelov fasádnych prvkov zhmotňujeme predstavy zákazníka a zjednodušujeme proces výroby

Pomocou 3D modelov fasádnych prvkov zhmotňujeme predstavy zákazníka a zjednodušujeme proces výroby

Zverejnené 5.12. Spoločnosť Ruukki je známa inováciami a snahou o neustále zlepšovanie služieb. Ako jeden z mála výrobcov fasádnych systémov vytvára pre zákazníkov 3D vizualizácie detailov. Vďaka nim si lepšie predstavia, ako bude vyzerať ich budova s fasádnymi… ísť na článok

Modrá je dobrá: šesť dôvodov pre interiér v modrých odtieňoch

Modrá je dobrá: šesť dôvodov pre interiér v modrých odtieňoch

Zverejnené 8.12. Pravdou je, že modrá farba nie je v interiéroch tak obľúbená a používaná ako farby neutrálne. Ale nie je to škoda? Modrá je predsa symbolom čistoty a jemnosti. A na ľudskú psychiku majú jej odtiene veľmi pozitívny vplyv. Máme pre vás šesť dôvodov,… ísť na článok

Fasáda bez prasklín? Bez kvalitnej sieťky sa nezaobídete

Fasáda bez prasklín? Bez kvalitnej sieťky sa nezaobídete

Zverejnené 7.12. Kvalitné sklovláknité mriežky sú veľmi dôležitou súčasťou každej fasády. Mriežka svojimi vlastnosťami zabezpečuje najmä prenášanie ťahových napätí v omietke , ktoré vznikajú pri náhlych teplotných zmenách pôsobením atmosferických vplyvov. Vystužuje… ísť na článok

reklama