YTONG - Kompletné stavebné riešenie od pivnice po strechu
vyhľadávanie
Dnes je 8.12.

Wienenberger tento rok oslavuje 200 rokov

Zverejnené: 25. 11. 2019

Spoločnosť Wienerberger tento rok oslavuje 200 rokov od svojho založenia. Z malej továrne sa firma postupne rozrástla na jedného z najúspešnejších výrobcov tehál na trhu. Dnes patrí k lídrom medzi inovatívnymi výrobcami stavebných materiálov. Aktuálne prevádzkuje 200 výrobných závodov v 30 krajinách sveta.

Začiatky siahajú až do roku 1819

História značky Wienerberger sa začala v roku 1819. Za jej vznikom stál dolnorakúsky stavebný inžinier Alois Miesbach. On i jeho nástupca, Heinrich Drasche, viedli spoločnosť na vlne rastu a inovácií. Už v roku 1860 sa vo firme inštalovala prvá pec s kruhovým dizajnom, čo umožnilo znížiť náklady na energie a zabezpečiť nepretržitú výrobu. O deväť rokov neskôr bola spoločnosť kótovaná na viedenskej burze a jej rozmach z roka na rok narastal. Zavedenie mechanických lisov v medzivojnovom období znamenal začiatok produkcie dierovaných tehál. K ešte väčšiemu zefektívneniu výroby došlo v 50-tych rokoch minulého storočia, keď sa inštalovali najmodernejšie tunelové pece. Spoločnosť postupne stanovila nové štandardy v oblasti tepelnej izolácie. Pristúpilo sa k výrobe väčších tehál, čím došlo k urýchleniu a zjednodušeniu stavebných prác.

Rozšírenie na svetové trhy

Osemdesiate roky znamenali snahu spoločnosti Wienerberger dostať sa bližšie k svojim zákazníkom a partnerom prostredníctvom systémových riešení. Aby sa zvýšila kvalita stavebných konštrukcií, rozšírila sa výroba tehál, a to o maltu i pracovné pomôcky. Významným míľnikom bol začiatok výroby brúsených tehál, ktorých výhoda spočíva v možnosti murovania na veľmi tenkú ložnú škáru, vďaka čomu stavba rýchlo napreduje.

Veľký rozmach zaznamenala spoločnosť po prevzatí nemeckej skupiny Oltmanns, kedy sa rozšírila do východnej Európy, Veľkej Británie, Francúzska, Belgicka, Luxemburska a Holandska. V roku 2007 vstúpila taktiež na kanadský trh a o dva roky neskôr bola otvorená výrobná prevádzka v Indii. Spoločnosť sa stala globálnym hráčom na trhu, pričom v tomto období začala s produkciou betónových tehál, rozvíjala podnikanie s lícovými tehlami a expandovala v oblasti podnikania s keramickými a plastovými potrubnými rúrami.

Inovácie v prospech zákazníka

Po komplexnej reštrukturalizácii v roku 2009 sa Wienerberger úspešne adaptoval na nové trhové prostredie. Čelil novým výzvam nie v jednej, ale v 30 krajinách po celom svete. V roku 2012 došlo k dvom významným akvizíciám, ktorými si firma upevnila postavenie na trhu. Wienerberger získal špecializovanú spoločnosť na výrobu plastových rúr Pipelife a o dva roky neskôr rakúskeho výrobcu strešných škridiel Tondach. Ústredným pilierom firemnej identity je aj v súčasnosti dôsledná orientácia na zákazníka. V popredí stojí snaha o zlepšovanie kvality života ľudí prostredníctvom tvorby efektívnych procesov a vývoja inovatívnych výrobkov a udržateľných riešení v oblasti stavebných materiálov a infraštruktúry. Súčasné portfólio tvoria produkty, ktoré sú potrebné na zostavenie hrubej stavby od základov až po strechu.

Vízia do budúcnosti

Plány do ďalších rokov má firma jasne dané. Jej cieľom je stať sa najuznávanejším zamestnávateľom a výrobcom stavebných materiálov na trhu. Dosiahnuť splnenie tohto zámeru chce prostredníctvom investícií do efektívnejších výrobných procesov, optimalizácie obstarávania a štruktúrovania portfólia. Svoju pozornosť aktuálne vo zvýšenej miere smeruje na oblasť inteligentných riešení a digitalizácie v tomto odvetví. Snahou spoločnosti je v nasledujúcich rokoch zefektívniť procesy a ponúknuť zákazníkom širokú škálu inovácií, vrátane vytvárania aplikácií pre návrh stavby až po riešenia virtuálnej reality.

Wienerberger na Slovensku

Na Slovensku ponúka spoločnosť Wienerberger stavebné materiály pre komplexné riešenie hrubej stavby. Základom sortimentu je kompletný tehlový systém Porotherm v kombinácii s pálenou strešnou krytinou Tondach. Ponuku výrobkov na báze keramiky dopĺňajú lícové tehly a obkladové pásiky Terca.

o výrobnom závode v Zlatých Moravciach a v Boleráze vznikajú tehly Porotherm, ktoré spĺňajú požiadavky na vysoké tepelno-akumulačné a akustické vlastnosti. Spoločnosť neustále napreduje aj v oblasti digitalizácie a služieb. „Zapojenie digitálnych technológií do procesu starostlivosti o zákazníka nám pomôže skvalitniť poskytované služby vo všetkých fázach predaja. Digitálne aplikácie a moderné technológie nám umožnia lepšie uspokojovať náročné požiadavky trhu, napríklad v procese navrhovania, pri poskytovaní technických riešení, pri nákupe či v logistike,“ hovorí Miroslav Cino, konateľ spoločnosti Wienerberger.

O spoločnosti Wienerberger

Wienerberger je najväčším svetovým výrobcom tehliarskych výrobkov (Porotherm, Terca), lídrom na trhu s keramickými strešnými krytinami (Koramic, Tondach) v Európe a popredným výrobcom betónovej dlažby (Semmelrock) v strednej a východnej Európe. Spoločnosť patrí medzi významných európskych dodávateľov potrubných systémov (keramické rúry Steinzeug-Keramo a plastové rúry Pipelife). Wienerberger prevádzkuje 197 výrobných závodov v 30 krajinách. V roku 2017 dosiahla spoločnosť tržby vo výške 3,119 milióna eur a EBITDA vo výške 415 miliónov eur.

Na Slovensku sa 1. júna 2019 zlúčením zavŕšil proces integrácie spoločností Wienerberger slovenské tehelne, spol. s r.o, a TONDACH SLOVENSKO, s.r.o. Vznikla spoločnosť Wienerberger s r. o., ktorá ponúka kompletný tehlový systém Porotherm, pálenú strešnú krytinu Tondach a lícové tehly a obkladové pásiky Terca.

Autor: Tlačová správa
Foto: Archív firmy

Tématické odbory

reklama

Nové

Pomocou 3D modelov fasádnych prvkov zhmotňujeme predstavy zákazníka a zjednodušujeme proces výroby

Pomocou 3D modelov fasádnych prvkov zhmotňujeme predstavy zákazníka a zjednodušujeme proces výroby

Zverejnené 5.12. Spoločnosť Ruukki je známa inováciami a snahou o neustále zlepšovanie služieb. Ako jeden z mála výrobcov fasádnych systémov vytvára pre zákazníkov 3D vizualizácie detailov. Vďaka nim si lepšie predstavia, ako bude vyzerať ich budova s fasádnymi… ísť na článok

Modrá je dobrá: šesť dôvodov pre interiér v modrých odtieňoch

Modrá je dobrá: šesť dôvodov pre interiér v modrých odtieňoch

Zverejnené 8.12. Pravdou je, že modrá farba nie je v interiéroch tak obľúbená a používaná ako farby neutrálne. Ale nie je to škoda? Modrá je predsa symbolom čistoty a jemnosti. A na ľudskú psychiku majú jej odtiene veľmi pozitívny vplyv. Máme pre vás šesť dôvodov,… ísť na článok

Fasáda bez prasklín? Bez kvalitnej sieťky sa nezaobídete

Fasáda bez prasklín? Bez kvalitnej sieťky sa nezaobídete

Zverejnené 7.12. Kvalitné sklovláknité mriežky sú veľmi dôležitou súčasťou každej fasády. Mriežka svojimi vlastnosťami zabezpečuje najmä prenášanie ťahových napätí v omietke , ktoré vznikajú pri náhlych teplotných zmenách pôsobením atmosferických vplyvov. Vystužuje… ísť na článok

reklama